Friday, April 10, 2009

experience

hi semua..kt sini aku nak share ngan hmpa semua psl kje aku sbg RA atau research assistant..kjian ape xble bgtau sulit..dlm byk2 pglman yg aku tmpuhi, ade 2 yg paling aku x dpt lupakan..1st adalah ms p tgk sempadan thai-msia..bkn semua org ble msk tmpat situ sbb de ranjer n army yg dok jaga…jauh jgk la jarak dia..p ikut bkt kayu itam tp klua blkg uum je..x caya?cayalah anda ye..rupanya uum berada d smpadan siam..huhuhu takut….

pglmana kedua yg x dpt lupakan ms aku blayar naik kapal..mmg best la sbb 1st time dpt naik kapal 3tgkt..pastu kapal maritim plk tu..km ade jgk sggh pulau kt tgh laut tu..smpadan indon.army je yg ade kt pulau tu..cian depa..xde hiburan n bocan..mlm tu aku ngan member ikut kapten p kapal navy..perghh kapal tu lg bsr..tp klajuan dia 5not je..biasa la kapal bsr..situ semua lelaki.km d lyn 1st class.jgn tkjut atas kpal tu ade tukang msk tau..km d jamu kuih, air teh n burger..tp aku x mkn sbb tlampau mabuk laut..huhuhu..rugi tul..2 2 pegawai pmerintah tu muda lg.dlm 29taun je..tp mmg sempoi la.anak2 kapal pon best..

mlm tu km tido kt atas kapal maritim.nasib x hujan klu x mmg x tau nak wat pe..esknya km blaya lg..tp tgh jln tu ombak n angin mmg kuat sgt..air ombak ble naik sampai tgkat 3.mmg lencun la.nak turun kt kabin x larat jadi semua org tadah je la body ngan air masin..aku de gak try bwk kapal tu..senang je tp kena pandai main gear la.

aku muntah 3 kali..mmg lembik gile la..klu bg rm1000 pon aku da xnak naik kapal..klu kapal bsr mcm titanic ok..mabuknye sampai ari ni aku terasa..huhuhu..klu korang de peluang naik kapal pegi la..pglaman kita kena kutip wpon perit…skali seumur idup pon xpe..

km blaya dr lumut ke penang..bila nampak je daratan semua bsorak..padahal ambik ms 2jam b4 smpai..aku ngan member x sabar nak sampai darat so km dok kt dpn skali..wat mcm filem titanic.best gile.angin kuat.ombak bsr..fuh..

oleh itu,scara ksluruhannya keje ni mmg best…aku aggp ni pgman paling brharga yg x mgkin aku lupakan sampai bila2…kenangan bsama lect n anak kapal mmg sgt manis…

jmpe lg d lain ms..now aku da abis study..da kje pon..so next time aku tulis len ttg pengalaman aku okies..hehe

No comments: