Sunday, May 31, 2009

PENGALAMANKU SELAMA 5 ARI

hye kwn2..aku br jak pulang dr rombongan kje...wah letih gile2 la..bygkan la 5ari dok dlm bus tu..kematu la..hahaha..ni aku citakan psl rombongan km..

day 1

kami bkumpul jam 8 mlm di dpn ppk..then km pon btolak ke upm..smpai d sna lbh kurang jam 2.30 pagi..then dlm kul 3 lbh br dpt tido..huhuhu..pastu kul 6 da bgn...bygkan la betapa kaki tido cam aku ni rasa kemengantukkan yg amat sgt..thap gaban da ni..

day 2

bgn jam 6, bkumpul jam 7..km btolak dr upm dlm jam 8 pg..then km g MIROS..smpai sn ada taklimat oleh pengarah MIROS.tuk pgthuan semua pengarah MIROS ni adalah mantan dekan PPK aku dulu..MIROS ni psl mngkaji aspek2 keselamatan jln raya cth bgmna nk kurangkn peratus kmlgn jln raya..pastu kaji punca2 kmlgn..dll lain..nk tau lbh lanjut lawat la web dia yea..hehe..then km btolak ke MAMPU di putrajaya..yg ni mmg aku respek la sbb blk meting dia ade byk comp..wah hbat2..MAMPU ni psl management Admin..so dorang wat system tuk sykt2 kurangkn penggunaan kertas dan tingkatkn pggunaan net..

lps tu km btolak ke melaka...bhenti kat hentian ayer kroh xsilap aku..byk sgt tmpat km brenti smpai aku pon da lupa..hehee..km pon tiba d UTEM iaitu univ teknikal melaka/malaysia..TNC UTEM ni jgk bekas mantan km..beliau ni so humble,,mmg kaki joking..tp 2perkara aku rasa lucu psl dia..1 dia takut bwk keta..lg 1 dia xtau sgt psl comp..heh..ramai lg lect usm d situ..semua d pinjam kn oleh usm.slps itu km ke bndar melaka..ala tempat2 muzium byk2 tu..bndar hilir kot..km sggh beli belah d situ..aku beli cencaluk n belacan.hehe..tu je yg aku rasa patut beli..then hotel iaitu d garden apartment hotel di bndar melaka.smpai sesat2 cari hotel ni..

mlm tu plk lps da siap2 semua km pon btolak ke tepi sg melaka..nk nek cruise..hehe.sblm naik tu km mamam dulu..then 10.45 mlm br km dpt naik..perjalanan mengambil ms lbh kurang 45 minit,,,spnjg jln tu ade rmh2 melaka tradisonal..cantik sgt..jauh jgk pjalanannye...sape yg xpernah naik baik korang naik cepat..keh keh keh..harga tiketnye dlm 10 ringgit kot..biasala km d taja..jd aku pon xtau la sgt..kul 12 lbh km btolak pulang ke hotel..then zzzzzzzzzzz....

day 3

km bgn mcm biasa seawal jam 6 pg..pastu kul 6.45 da bkumpul sbb ari ni nk ke UTHM di batu pahat johor..pjalanan dr melaka ke johor agak jauh..dlm jam 10.30 pg br la km smpai..ms ni ari jumaat so ms nye agak terhad..di sini aku lihat ramai bekas2 student usm jadi lect d sini..hebat tu..dekan fakulti ini jg hencem..hehe..km d smbut dgn jamuan ringan..then staf teknikal d bw melawat ke bengkel..dan staf admin ada sesi perjumpaan bsama dekan..slps btukar2 pendapat km pon d jamu skali lg dgn mknan tghri..wah terharunye..yg lyan km, buh nasi, ambik lauk2 korag nk tau sape?timb dekan n lect2 situ..aku tul2 xsgka..baiknye dorang..aku xpasti la U lain dpt wat camni ke x..lg 1 ari jumaat dorang bpakaian kebangsaan iaitu baju melayu..bgs la kerajaan negeri johor ni..

okla..lps tu km tggu org lelaki menunaikan solat jumaat dan km pon btolak blk ke melaka krn perlu melwat sebuah kilang di situ.km smpai d situ lbh kurang jam 3.40 ptg.kilang tu psl pembinaan bot2 laju, kubat, kapal layar dll..km d terangkn psl sykt ni da d bawa melawat ke kwsn kilang..hbat...kubah2 d arab, las vegas, msjid putjaya dan byk lg negara dorang dah tawan..hehehe..bos marketing nye jg encem..tp da tua la kn..ramai minat tgk dia..so humble la..

ptg tu jam 5 km btolak ke nilai 3..smpai je sn ari da mlm..kdai pon da byk tutup..jd xbest sgt la nk beli belah..huhuhu..jam 9 lbh km btolak pula ke PD..smpai di tiara beach resort dlm jam 12 mlm..pastu km klua blk utk mkn..sbb dr tghri x mkn.waaa lapo gile..jadual sgt padat..

day 4

kul 6.15 pg aku bgn..agak lewat sket..tp nk wat camne letih baii..huhuhu..aku xdpt nk mndi kolam..sbb nye kul 8 da turun g breafast n kul 9 da nk btolak ke pahang..2x aku g tiara sblm ni mmg mndi kolam puas2..tp kali ni xdpt mndi..waaaaaaaaaaaa..sdih2..huhuhu

perjalanan ke pahang adalah paling jauh yg aku dpt rasakan..tudia..kul 9 btolak kul 4.50 ptg br smpai ke kuantan.bgn tido bgn tido bgn tido tp xsmpai2 lg..lawak tul...kenduri pon da nk abis...rmh yg km pegi ni jgk mantan dekan ppk.anaknye kwin.beliau(mantan) xsilap aku tnc UMP skrg..hbat2..hub staf lama ngn dekan2 sgt rapat..tu yg bgsnye klu kita baik ngn org..

lps tu km pon btolak ke msjid negeri pahang utk smyg dan mandi..then km g telok cempedak..ade yuna tuuu..wah..mmg ramai peminat yuna ni..aku x ketinggalan beli belah iaitu beli baju pastu belah..then km mkn mcd ramai2..mcd lg..da brape kali aku mam mcd bln ni..

lps tu dlm jam 8mlm km pon btolak blk..dorang singgah beli kerepek tp aku xturun sbb tlampau letih sgt,,yg tua2 ni mn dorang dpt tenaga pon aku xtau..tp xde la tua.dorang muda lg..tua brape taun je dr aku.lps tu singgah d genting sepah utk mkn n smyg..then km pon btolak lg skali ke usm..

day 5

xde pe sgt yg blaku dlm day 5 ni sbb nye btolak dr genting sepah aku pon tido n x bgn2 lg smpai la usm..hehe..km tiba dlm jam 7 pg..aku rasa sgt2 la mengantuk...tp aku gagahi utk menulis entry ni..da lama xon9 kn...so rindu mbuak2..letih tsgt2...

skrg jam 9 am..aku pon da abis menulis..jd aku nk tido...gambo2 nti aku upload len...sbb ada dkt staf..jadi u all..u c u later..thnkz cz bc diari aku ni...jom tido..zzzzzzzzzzz

11 comments:

aduka said...

x sabo nk tgk gambo.. =P

joegrimjow said...

kalaulah boleh join jugak nii

asis said...

penatnye..

secretname said...

adukaa-me too

joe- leh join tp kn jd staf dulu la.hehe

asis- mmg sgt2 penat..huhu

L.O.v.E said...

adik..mana dunkin donat akak..?
beli tak?

Syahril Said said...

yang paling penat ikut rombongan tu adalah pemandu bas, orang lain boleh tidur ja dalam bas, tapi dia tak boleh tidur sambil bawak bas..hehehe...

secretname said...

to akak-lupa beli..belacan de la..nk ke?hehe..

to en syahril- iyea driver paling penat..km ni tido je..haha..nsib de 2 driver.tp sorang je yg bwk pon..sorang lg tu xbrani..ape la..

lili11 said...

Eh bes tuh dapat gi jalan2 ...

secretname said...

mmg best lili..nk itut x?hehe

Mohd Nasri Md. Nasir said...

xckp pn g utem..
sy dok melaka n stdy kt utem..hehe

secretname said...

oooooooooooo yeke en nasri.sy xtau..tula len kali habaq awai2..wat phd ke?